onsdag den 26. september 2007

Skammerens datter af Lene Kaaberbøl

Er du til spænding, sammensværgelser, drager, overnaturlige evner, så er denne bog lige noget for dig. En skammer kan se ind i et andet menneskes inderste sjæl og bringe deres onde gerninger og dårlige samvittighed frem i dagens lys, så de skammer sig over dét, de har gjort. Dina har mod sin vilje arvet sin mors evne og drages ind i et nervepirrende spil, hvor hun både skal redde en uskyldig, sin mor og ikke mindst hende selv. Historien fører dig ind i en anden verden, hvor skammeren sørger for at retfærdigheden altid vinder. Det vil sige næsten altid, for ikke alle er villige til at acceptere hendes resultater.

Bogen er spændende og man glemmer næsten tid og sted. Og det bedste ved den er, at den kun er 1. del af en serie på 4 bind. Er du over 10 år, god til at læse og glad for fantasy, så prøv denne, hvis du ikke allerede har læst den.

Har du læst bogen og har du en mening om den, så skriv din kommentar.

Læsehest: Kirsten (Børnebibliotekar)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Anne-Mette og Aanne-Marie er de sødeste biblotikare i verden ;-)

Anonym sagde ...

Anne-Marie og Anne-Mette er de sødeste biblotikare i verden ;-)

Anonym sagde ...

SKAMMERENS DATTER ER GOD OG SPÆNDENE DER NÆSTEN FERDI MED DEN
KAN GODT LIDE HVIS JEG VAR ANDMÆLDER VILLE JEG GIVE DEN 10 MED PIL OP :)

Anonym sagde ...

Hej Nanna

Nu har du læst Skammerens datter, har du læst andre bøger, som er lige så gode? Kan du fortælle om dem?

Sabrina sagde ...

Hej mig og min klasse arbejder med denne bog og mange af os synes at det er en helt vildt god bog og vi synes at all skulle prøve at læse den fordi der virkelig er nogen gode temaer og man kommer virkleig ind i bogen og man kan bare slet ikke stoppe med at læse vider. Når jeg skulle læse den om aftenen kunne jeg bare ikke lag ver med at læse næste kapitel og næste kaptil osv. den er bare simplehen så god.

Kirsten sagde ...

Hej Sabrina

Ja, jeg slugte også bogen bogstaveligt talt, fordi handlingen var så god, at man ikke kunne undgå at blive fanget - og ikke kan vente på slutningen. Det er rart at høre, at andre har haft den samme oplevelse.